آموزشگاه نصب و تعمیرات برق و الکترونیک

آموزشگاه نصب و تعمیرات برق و الکترونیک

آموزشگاه نصب و تعمیرات برق و الکترونیک

آموزشگاه نصب و تعمیرات برق و الکترونیک

آموزشگاه نصب و تعمیرات برق و الکترونیک

بایگانی

۴۰ مطلب در مهر ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

پچ کورد  Patch Cord یکی از اصطلاحات تخصصی در آموزش پروگرام هارد موبایل می باشد. باید گفت که این اصطلاح رایج در صنعت موبایل امروزه مورد کاربست قرار می گیرد و از جمله اصطلاحاتی است که یک تعمیرکار موبایل می بایست با آن آشنایی کامل داشته باشد چرا که اساس کار تعمیرکار موبایل آشنایی با این اصطلاحات و تعمیر موبایل با بهره گیری از دانش های روز می باشد. پیش از هر چیز لازم به یادآوری است که پچ کورد می تواند به عنوان یک کابل الکترونیکی یا نوری باشد در راستای متصل نمودن یک وسیله الکترونیکی یا نوری به وسیله دیگری در جهت مسیریابی سیگنال مورد کاربست واقع می گردند که در شبکه تحت تأثیر مستقیم خود را می گذارد. اما با صرف نظر کردن از کابل پچ در این قسمت برآنیم تا با فایل پچ cid آشنا شویم.

پچ کورد و فلش گوشی های cid
پچ کورد و فلش گوشی های cid

 بنابراین با توجه به تخصصی تر شدن موضوع پیشنهاد می شود تنها کسانی که به این موضوع علاقه دارند یا کار آن ها منوط به یادگیری این مسائل است، ادامه مطلب را با جدیت بیشتری پیگیری نمایند و سایر اقشار مردم نیز می بایست پیش از این با اصطلاحات و نکات زیادی آشنا شده باشند تا فهم این مسائل برای آنان راحت تر گردد. بنابراین هر کجا از پچ کورد در این برگ نوشته سخن به میان آید، منظور همان فایل پچ cid می باشد.

کاربرد پچ کورد
کاربرد پچ کورد

تعریف پچ کورد و کاربرد آن

اگر بخواهیم در کتاب های فرهنگ لغت به دنبال معنای واژه Patch بگردیم؛ به معنای وصله کردن یا سر هم کردن . به واقع همان اتصال چیزی به چیز دیگر معنای واژه پچ می باشد. اما در لغت نامه و فرهنگ برنامه نویسی می توان پچ کورد را به مجموعه کدهایی اطلاق نمود که به موجب آن یک نرم افزار ارتقاء یافته و خطاهای موجود در آن نیز از بین می روند. بنابراین ما در فایل پچ cid با مجموعه کدهایی در برنامه نویسی سرو کار داریم تا موجب ارتقاء یافتن یک نرم افزار گردند. اما شیوه استفاده از آن چیست و چگونه است؟

برای آشنایی با طریقه استفاده از این فایل پیش از هر نکته دیگری می بایست در ابتدای امر یک بک آپ یا کپی از فایل اصلی گرفت تا در صورت هر گونه مشکلی در اثنای کار بتوان فایل اصلی را جایگزین نمود و از سلامت فایل خود اطمینان حاصل نمود. پس از بک آپ گرفتن و پس از اینکه خیال خود را در قبال سلامت فایل اصلی خود راحت و آسوده خاطر نمودید؛ شما معمولا با یک کلیدی به نام Patch سرو کار دارید. با ضربه زدن روی این کلید از شما درخواستی مبنی بر مشخص کردن مسیر فایل اصلی و انتخاب آن می شود حتی در برخی از پچ ها نیز از شما درخواست فایلی با پسوند  Dll.می کند، که با گزینش فایل مورد نظر، فایل شما به نوعی دستکاری شده و محدودیت ها برداشته می شود. در اجرای این فرآیند چندین نکته وجود دارد که در زیر به برخی از این نکته ها اشاره می شود:

  1. باید این نکته را در نظر داشت که در پاره ای از اوقات برخی از موارد را باید در ابتدای امر پیش از هر چیز دیگری فایل Patch را در مسیر نصب نرم افزار کپی نمود و سپس اقدام به اجرای آن پرداخت.
  2. شاید شما در اثنای اجرای این فرآیند در پیدا کردن فایل اصلی برنامه با مشکل و اختلالی رو به رو گردید، به این منظور کافیست روی دسکتاپ یا منوی استارت کلیک راست کنید سپس روی گزینه propertie  کلیک کنید و پس از آن روی گزینه Find  Target  کلیک کنید تا به این منظور فایل و پوشه مد نظر نمایان گردد و به راحتی بتوان آن را مشاهده کرد.
  3. ممکن است که یک Patch تنها برای یک بازی بیاد و برای استفاده و بهره مندی از آن می بایست فقط از یک کرک خاص استفاده کرده باشید. نمونه بارز این نوع از بازی ها را در بازی GTA6 به خوبی می توان مشاهده نمود که در این خصوص بسیاری از افراد این بازی را با کرک Razor اجرا کردند اما پچی در این باره ارائه گردید که تنها با کرک Fed0r  کار می کرد.

بنابراین برای پچ کردن باید تمامی این نکات را در نظر گرفت و تمامی آن ها را به کار بست تا در روند اجرای این فرآیند با هیچ گونه مشکلی مواجهه نگردید. به طور کلی می توان گفت بعد از هک شدن هر بازی می توان روی آن ها پچ کرد یا به تعبیر دیگر هر cid را که خواستید به راحتی می توانید آن را تنها با باکس  setool  پچ کنید.

 

منبع : آشنایی با پچ کورد Patch Cord موبایل

  • نیوشا فروغی
  • ۰
  • ۰

ترمیم بوت یکی از اصطلاحات پر کاربرد پروگرام هارد موبایل می باشد با توجه به تخصصی بودن مطالب و اصطلاحات رایج در آموزش پروگرام هارد موبایل، درصدد هستیم تا به معرفی اصطلاحات پر کاربرد پروگرام هارد موبایل و ترمیم بوت  بپردازیم و برای آشنایی بیشتر و مأنوس شدن با مطالب ارائه شده، نکات بیشتری را یادآور گردیم تا آشنایی کامل نسبت به این اصطلاحات صورت پذیرد و  راحت تر بتوان این مطالب را هضم نمود.

به واقع تمامی تعمیرکاران و علاقه مندان به حوزه موبایل بایستی با اصطلاحات پرکاربرد زیادی در زمینه ترمیم بوت آشنا می شوند که شاید شنیدن آن ها برای بار نخست برای هر کسی سخت و دشوار باشد ولی این مفاهیم و اصطلاحات آنقدر برای آنان تکرار می شود که ملکه ذهن آنان می گردد و بعد از فارغ التحصیل شدن در دوره های آموزش تعمیرات موبایل می توانند برای خود دفتر تعمیرات موبایل بزنند و روز و روزگار خویش را با این اصطلاحات به شب برسانند.

اصطلاحات پرکاربرد در زمینه پروگرام هارد موبایل

در ادامه مطلب می خواهیم در دل اصطلاح  ترمیم بوت با  اصطلاحات رایج و پرکاربرد بیشتری از پروگرام هارد موبایل آشنا شد.

ترمیم بوت
ترمیم بوت

ترمیم بوت از اصطلاحات رایج پروگرام هارد موبایل

برای آشنایی بیشتر با این اصطلاح آن را به طور کامل توضیح می دهیم و  سایر اصطلاحات رایج آن را به صورت اجمالی باری دیگر مورد بحث و بررسی قرار می دهیم. یکی از معضلاتی که در گوی های هوشمند مدل جدید وجود دارد این است که در پاره ای از اوقات قسمت emmc یا همان هارد گوشی دچار مشکل و آسیب می گردد که می توان برای برطرف کردن این نقیصه توسط شرکت های سازنده گوشی میتوان اقدام به فلش گوشی کرد و این مشکل را برطرف نمود. اما گاهی اوقات بر اثر سهل انگاری قسمت بوت گوشی ها خراب می شود که بر اثر این خرابی دیگر امکان فلش زدن گوشی وجود نخواهد داشت و دیگر نمی توان گوشی را به کامپیوتر وصل کرد چرا که بوت گوشی پریده است. اما برای ترمیم بوت در گوشی های مختلف از جمله سامسونگ تدابیری اندیشیده شده است که  می توان برای تعداد محدودی از گوشی ها با فایلdumpو  sdcصورت بخشید. اما در ادامه می خواهیم که ترمیم و تعمیر بوت را در تمامی گوشی ها بدون هیچ گونه محدودیتی با اندک دانشی از تعمیرات آموخته شده به دیگران یاد داد.

همانطور که پیش از این آموختیم آیسی سامسونگ از مهمترین و معروف ترین برندهای گوشی های جدید به شمار می آید. اگر در مواردی تعمیرکار نابلد با فایل اشتباه گوشی را فلش کند و یا اینکه خود آیسی دچار مشکل شود، گوشی خاموش شده و دیگر روشن نمی گردد. اگر آیسی خراب شود، گوشی موبایل شما به هیچ عنوان روشن نمی گردد و حتی روی دانلودینگ و ریکاوری هم نمی رود. پس در مواردی که آیسی دچار مشکل شود، ترمیم و تعمیر بوت هم جوابگو نیست. اما در موارد دیگر با علم و دانش  و تخصص در این زمینه می توان بوت را ترمیم نمود. به طور کلی تعویض آیسی نیازمند دانش و مهارت بالایی است که اگر در این زمینه تخصصی وجود نداشته باشد، منجر به خسارت های سنگین و جبران ناپذیری به گوشی موبایل می گردد.

حافظه emmc
حافظه emmc

GND: پایه منفی

DATA0: وظیفه انتقال داده ها

CLK: پایه کلاک (ساعت) وظیفه کریستال ساعت را در گوشی ها بر عهده دارد.

VCC : ولتاژ 2.8 ولت برای فعال یا روشن شدن آی سی

VCCQ: ولتاژ 1.8 ولت برای فعال یا روشن شدن آی سی

CMD: دستورات از طریق این پایه اعمال می شوند.

شش پایه ذکر شده در بالا از مهمترین آیسی هارد به شمار می روند که یک تعمیرکار برای پروگرام کردن به این شش پایه نیاز مبرمی دارد. به واقع می توان گفت بیشترین ارتباط گیری آیسی با مادربرد از طریق همین شش پایه می باشد. بنابراین با استفاده از ترمیم و تعمیر بوت با اصطلاحاتی نظیر پروگرام کردن، حافظه emmc که یک نوع از سه نوع حافظه گوشی است. چرا که حافظه گوشی یا داخلی است که به آن emmc اطلاق می گردد و یا حافظه خارجی است و یا رم گوشی می باشد که در این سه نوع حافظه ما با حافظه داخلی مواجه گشتیم. از دیگر اصطلاحات در این زمینه دایرکت هارد می باشد که همان 6 مورد أخیر بودند که برای پروگرام کردن گوشی کمک حال تعمیرکار قرار می گیرند.

 

منبع : آشنایی با اصطلاحات پرکاربرد پروگرام هارد موبایل و ترمیم بوت

  • نیوشا فروغی
  • ۰
  • ۰

تابلو های MV و LV از انواع تابلو های برق هستند که طراحی این تابلو ها یکی از رشته های پر کاربرد صنعت برق می باشد. تابلو های برق به عنوان محفظه هایی هستند که تجهیزات الکتریکی یا الکترونیکی را مورد حفاظت قرار می دهند. این تابلو ها از نظر ولتاژ به دو دسته ی تابلو های MV و LV تقسیم می شوند. علاوه بر آن تابلو های برق از نظر فرکانس، جریان، کسینوس فی توان، و… نیز دسته بندی می شوند. 

هر یک از این تابلو ها در موارد مختلف کاربرد دارند. در برخی از موارد استفاده از تابلو های برق به عنوان محافظ در برابر ایجاد شوک الکتریکی به کاربران مورد استفاده قرار می گیرد. وقتی که عوامل محیطی ایجاد مشکل می کنند. مثل زمان بارش باران، برف و … .

ولتاژ تابلو های برق به دو دسته ی فشار ضعیف و فشار متوسط تقسیم می شوند. می توانیم تابلو های LV را به عنوان تابلو های فشار ضعیف، و تابلو های MV را به عنوان تابلو های فشار متوسط معرفی نماییم. که در ادامه بیشتر با آن ها آشنا خواهید شد. همچنین شما می توانید با گذراندن دوره های تخصصی طراحی تابلو برق در بهترین آموزشگاه طراحی تابلو برق در تهران، اقدام به طراحی و تولید تابلو های MV و تابلو های LV نمایید.

دسته های مختلف تابلو های MV و LV

تابلو های فشار ضعیف به دسته های مختلفی تقسیم می شوند. می توانیم تابلو های توزیع برق صنعتی، مسکونی، بانک خازنی، مارشالینگ، پی ال سی و… را از جمله تابلو های فشار ضعیف به شمار اوریم. 

تابلو های مسکونی همانطور که از نامشان مشخص است، برای محیط های مسکونی مورد استفاده قرار می گیرند. این تابلو ها خود به تابلو تقسیم و کنتور تقسیم، دسته بندی می شوند. 

تابلو های پی ال سی اصولا اتوماتیک هستند. از این رو نیاز به تنظیمات دستی ندارند. 

تابلو های بانک خازنی برای محیط های بزرگ همچون کارگاه ها، کارخانه ها، مراکز تجاری و… مورد استفاده قرار می گیرند. 

تابلو های صنعتی نیز همچون تابلو های بانک خازنی بیشتر برای محیط های کارگاهی و کارخانه ای مورد استفاده قرار می گیرند. 

تابلو های مارشالینگ نوع دیگری از تابلو های برق هستند. این تابلو ها به عنوان ارتباط دهنده تابلو برق با سیستم کنترل مرکزی مورد استفاده قرار می گیرند. 

ویژگی  و انواع تابلو های MV و LV

ویژگی تابلو های LV یا فشار ضعیف

زمانی که صحبت از تابلو های فشار ضعیف می کنیم، منظورمان تابلو هایی هستند که سطح ولتاژ آنها کمتر از 1000 ولت است. این تابلو ها از قطعات مختلفی تولید می شوند. تابلو هایی که  تابلو های تنظیم کننده، تابلو های حفاظتی، تابلو های تجهیزات کنترلی، تابلوهای قطع و وصلی و .. در آن به یکدیگر متصل شده اند. 

زمانی که از تابلو های فشار ضعیف صحبت می کنیم، ولتاژ های نامی تا 690 ولت به ذهنمان خطور می کند. این تابلوها ولتاژ سرویس 400 ولت دارند. معمولا از ورقه های گالوانیزه، یا روغنی و یا با استفاده از پدرهای الکترواستاتیک در کوره ها ساخته می شوند. 

تابلو های MV و تابلو های LV
تابلو های MV و تابلو های LV

انواع تابلو های LV یا فشار ضعیف

تابلو های MV و تابلو های LV به انواع مختلفی تقسیم می شوند. ما می توانیم تابلو های فشار ضعیف را به دو دسته ی تابلو های ثابت و کشویی تقسیم نماییم. نمونه ای از تابلو های ثابت را می توانیم تابلوهای AIS کمپکت فیکس به شمار اوریم. نمونه ای از تابلو های کشویی نیز AIS معمولی کشویی می باشد.

تابلوهای سلولی که تولید می شوند را می توانیم جزو تابلو های ایستاده به شمار آوریم. این تابلو ها در درجه های حفاظتی مختلفی ساخته می شوند. این تابلو ها را می توان به درخواست مشتری تولید نمود. یا به صورت پیچ و مهره و با ضخامت ورقه های بالا و یا به صورت های دیگر. این تابلو ها تنوع رنگی و ضخامتی بالایی دارند. بسته به درخواست مشتری این رنگ ها و ضخامت ها متغیر می شوند.

تابلو های دیواری نوعی دیگر از تابلو های فشار ضعیف هستند. این تابلو ها خود به دو صورت روکار و توکار ساخته می شوند. معمولا تابلو های توکار را از جنس ورقه های روغنی و گالوانیزه تولید می کنند. 

تابلو های فشار ضعیف بارانی نیز وجود دارد که این تابلو ها را بیشتر در محیط های بیرونی و باز نصب می کنند. به راحتی می توان درجه ی این تابلو ها را تغییر داد. 

ویژگی و انواع تابلوهای MV یا فشار متوسط

 تابلو های فشار متوسط معمولا سطح ولتاژی برابر با 1000 تا 36000 ولت دارند. این تابلو ها نیز به دو دسته ی تابلو های ثابت و تابلو های کشویی تقسیم می شوند. 

معمولا تابلو های MV یا فشار متوسط از اجزای اصلی چون کنتاکتور، رله، جریان و… تشکیل می شوند. به دلیل بالا بودن سطح ولتاژ اصولا برای محیط های بزرگ و کارخانه های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند.

 

منبع : آشنایی با انواع تابلو های MV و LV

  • نیوشا فروغی
  • ۰
  • ۰

پروگرام هارد موبایل و انواع آن

IC هارد در موبایل و انواع برندهای آن از سری آموزش های پروگرام هارد موبایل می باشد. برای این منظور کلاس های آموزشی مبنی بر دوره آموزش پروگرام هارد موبایل وجود دارد که با پاگذاشتن در آموزشگاه های تخصصی در این زمینه می توان به نکات اولیه و بسیار مهم در این حیطه کاری پی برد. از جمله اهداف اولیه در راستای برگزاری این دوره های آموزشی، ارتقاء سطح کیفی و آموزشی کارآموزان و علاقه مندان به تعمیرات  موبایل می باشد که پس طی نمودن دوره های آموزشی هر یک از کارآموزان می توانند نسبت به دایر گرداندن یک محیطی مناسب جهت تعمیرات موبایل اقدام ورزند. بنابراین سبب خوداشتغالی علاقه مندان به این حوزه کاری شده است که می توانند از این راه کسب درآمد نمایند. بنابراین اگر می خواهید با انواع هارد در گوشی های هوشمند خود آشنا شوید، می بایست اطلاعات خود را در این زمینه بیشتر کنید تا با فراگیری اطلاعات لازم بتوانید در صورت بروز هر گونه عیب و ایراد در گوشی خود نسبت به تعمیر آن اقدام ورزید.

در ادامه به معرفی مهمترین برندهای آن می پردازیم تا با آن ها آشنا شد و در گوشی خود از بهترین برندها استفاده نمود که ضریب خطا و خرابی را در آن کمتر کرد.

 پروگرام هارد موبایل
پروگرام هارد موبایل

انواع برندهای معروف IC هارد در موبایل

برای آنکه بدون صرف کمترین هزینه و بیشترین بازدهی بتوانید با انواع این برندهای آشنایی کامل و جامعی بدست آورید، تا پایان با ما همراه گردید تا انواع برندهای معروف را معرفی ساخته تا در نهایت شما بر حسب ویژگی ها و برندهای خاص موبایل رو به خرید هر یک از برندهای مورد علاقه خویش آورید.

تعمیرکاران موبایل در صورت خرابی و تعویض این قسمت از موبایل، برندهای خوب را به مشتریان خود معرفی می سازند تا آن ها نیز بر حسب تفاوت قیمت و کیفیت یکی از این برندها را برای گوشی خود برگزینند و از آن برای گوشی خود استفاده کنند.

انواع برند IC هارد
انواع برند IC هارد

قبل از معرفی این برندها به ارائه دو نکته شایان توجه می پردازیم. اول اینکه اصطلاح IC هارد اشتباه رایجی است که بکار گرفته می شود و می بایست به جای آن IC حافظه اطلاق گردد که این اصطلاح درست می باشد. اما با توجه به اینکه در بازار امروزه بیشتر اصطلاح مواجه گشته ایم، طبق اصطلاح جا افتاده بر سر زبان بازاری ها ما نیز به این اصطلاح تکیه کرده و همان را بکار می بریم. دومین نکته در خصوص نام های دیگر آن می باشد که با نام های نظیر:  IC EMMC  و  IC NANDشناخته گشته اند. لذا اگر با یکی از این نام ها در بازار موبایل مواجهه گشتید، به بیراهه نرفته اید و منظور همان هارد موبایل است که با نام های مختلف ولی با کارایی واحد و مشترک در بازار وارد گشته است. چرا که وظیفه اصلی آن نگهداری و حفظ اطلاعات کاربر می باشد. می توان گفت که تقریبا تمامی اطلاعاتی که روی گوشی شما قرار دارد در این قسمت از موبایل ذخیره سازی می گردد؛ لذا از درجه اهمیت بالایی برخوردار است که حتما از یک برند خوب و مناسب استفاده گردد.

1-    Samsung

2-      Toshiba

3-    Skhynix

4-    SanDisk

5-    Kingston

انواع برند IC در موبایل

این پنج برند یاد شده از معروفترین برندهای IC در موبایل محسوب می شوند؛ هر چند که شرکت های نوظهور دیگری در صنعت تولید هارد موبایل سر بر آورده اند اما  می بایست اذعان داشت که تمامی شرکت های غیر از این پنج شرکت برتر چندان نام آشنا نیستند و این برندهای پنج گانه نامبرده شده از جمله مهمترین و معروف ترین برندهای هارد در موبایل شناخته شده همگان هستند. شاید برای شما هم جالب توجه باشد که گوشی های نوکیا به عنوان مثال از قدیم ازIC  های تولید شده شرکت سامسونگ بهره می بردند. چرا که این برند سامسونگ از نظر کیفیت و کارایی در سطح قابل قبول و جالب توجهی برخوردار است که ضریب خرابی و آسیب در آن نسبت به سایر برندهای بسیار پایین تر است.

توشیبا نیز که یکی از برندهای معروف تولیدکننده IC موبایل محسوب می گردد، تولیدات خود را بیشتر  بر روی محصولاتی نظیر: اپل، LG، SONY و شیائومی قرار می دهد. برند SKynix نیز بیشترین تولیدات خود را بر روی محصولات هواوی مورد کاربست قرار داده است که نسبت به برندهای دیگر چندان مورد پسند  عامه مردم نیست و درصد خرابی این نوع از IC  ها نسبت به سایر برندها بیشتر است و از کیفیت پایین تری برخوردار هستند. تولیدات برند Kingston نیز بیشتر در محصولات تولید شده ساخت چین مورد کاربست و کارایی قرار می گیرد که در بازار با محصولات چینی رواج یافته اند.

  • نیوشا فروغی
  • ۰
  • ۰

ترمیم بوت

ترمیم بوت هنگامی اانجام می پذیرد که هنگام خاموش کردن گوشی ، دیگر روشن نشود و در این مواقع بوت گوشی دچار مشکل شده و نیاز به ترمیم آن می باشد. در این بخش از آموزش پروگرام هارد موبایل به یکی دیگر از بخش های تخصصی در زمینه پروگرام هارد می پردازیم و با واکاوی و بررسی این قسمت در صدد ترمیم بوت یا دایرکت هارد خواهیم بود. با توجه به تخصصی بودن مطالب ارائه چند تعریف، ما را در ادامه مطلب بیشتری یاری می کند. لذا برای آن دسته از افرادی که تاکنون در دوره های آموزش پروگرام هارد موبایل شرکت نکرده و یا اینکه اطلاعاتی در این خصوص ندارند، لازم به ذکر است که ابتدای امر به ذکر چندین اصطلاح در این خصوص پرداخته تا با دیدی باز و با جامعه اطلاعات بالاتری ادامه مطلب را با دقت نظر بیشتری ادامه داده تا به یک نتیجه کلی در این زمینه دست یافته و خود را از اطلاعات مفید و کارآمد در این حوزه کاری سیراب نموده باشد. پس حتما ادامه مطلب را از دست نداده و تا آخر با ما همراه باشید.

1- پروگرام هارد

طبیعتا ابتدایی ترین اصطلاح خود لفظ پروگرام هارد می باشد که شاید هنوز هم تعریف آن برای خیلی ها پوشیده باشد. لذا برای غرق شدن در مطلب پروگرام هارد را به صورت واضح و شفاف تر توضیح داده تا پس از ارائه تعریفی از آن راحت تر بتوان مشکلات مربوط به آن را هضم نمود. پیش از هر امری می بایست به این نکته اشارع کرد که مشکل هارد گوشی از جمله مشکلات شایع گوشی های هوشمند امروزی است و گوشی های زیادی را درگیر خود کرده است. با ورود به بهترین آموزشگاه پروگرام هارد موبایل می توان از تمامی این اطلاعات سیراب گشت. در یک تعریف کلی می توان هارد موبایل یا eMMC را یک کارت حافظه استانداردی معرفی نمود که برای ذخیره سازی در گوشی مورد کاربست واقع می گردد. eMMC به معنای کارت حافظه مالتی مدیای داخلی است. بنا بر این تعریف می بایست این نوع هارد را از حافظه خارجی جدا ساخت. چرا که این نوع حافظه مربوط به حافظه داخلی گوشی است که قابل جدا شدن می باشد و با حافظه خارجی آن متفاوت می باشد. بنابراین این نوع حافظه دربردارنده ی ویژگی های خاصی وابسته به کنترلر آن می باشد که اجازه بوت کردن سیستم عامل را می دهد. در ادامه به بخش اصلی این مطلب یعنی بوت کردن و تعمیر آن خواهیم پرداخت.

2- دایرکت هارد

دایرکت هارد نیز به طور کلی این معنا را در ذهن تداعی می سازد که شما بدون هیچ گونه نیازی به جدا کردن هارد از مادربرد و حتی بدون واسطه cpu می توانید اقدام به پروگرام هارد نمایید. این پروسه جدای از نوع برند -cpu –  مدل گوشی و… هیچ گونه محدودیتی ندارد. دایرکت هارد نکات فوق تخصصی دارد که در این مختصر از ارائه آن ها سرباز می زنیم.

3- بوت کردن

تعمیرکاران گوشی می بایست اصطلاح بوت شدن و مشکلات پیش روی آن را به طور کلی و جزئی فراگیرند. به واقع تعویض و یا تعمیر هارد گوشی به دو حالت سخت افزاری و نرم افزاری صورت می گیرد که در این بین ترمیم سریال و شبکه گوشی تعویض هارد شده از جمله بخش های مربوط به نرم افزاری آن می باشد. ترمیم بوت بدون باز کردن گوشی، پروگرام کردن آیسی، بهترین روش ترمیم بوت و… تماما در بخش نرم افزاری گوشی قابل تعمیر می باشد که جدای از بخش سخت افزاری آن می باشد. بنابراین بوت یک مشکل جدی در پروگرام هارد موبایل می باشد که نیاز به ورود به دوره های آموزش تعمیرات پروگرام هارد موبایل می باشد که تمامی این مشکلات نرم افزاری را به راحتی بیاموزند و در دفاتر تعمیراتی موبایل آن ها را مورد کاربست و کارایی قرار دهند.

تعمیر پروگرام هارد موبایل
تعمیر پروگرام هارد موبایل

مشکل شایع بوت کردن هنگام ترمیم بوت

یکی از عمده مشکلاتی که در خصوص هارد گوشی می تواند رخ دهد، بوت نشدن هارد می باشد که به نوبه خود دردسرهای زیادی را برای کاربران گوشی به وجود آورده است. به واقع می توان گفت مشکل نرم افزاری بوت نشدن هارد به عدم شناسایی ویندوز در کامپیوتر و لب تاب اشاره دارد. بسیار رخ داده است که به هنگام روشن کردن سیستم، ویندوزی در پس پرده آن نمایش داده نمی شود و یا بالا نمی آید. دلیل این مسئله را نمی شود در یک یا دو حالت خلاصه کرد و دلائل زیادی ممکن است سبب بروز چنین مسئله بغرنجی گردند که باید تمامی آن ها را در راستای ترمیم بوت مورد جستجو و کنکاو قرار داد تا مشکل هارد را برطرف ساخت.

 

منبع : نکات کلیدی در راستای ترمیم بوت و مشکلات نرم افزاری

  • نیوشا فروغی
  • ۰
  • ۰

فایل دامپ  Dumpو کاربرد آن در ترمیم بوت

فایل دامپ backup اطلاعاتی است که از هارد گوشی یا همان EMMC گرفته و  باعث راحت تر شدن عملیات راه اندازی گوشی بعد از تعویض هارد  می شود. در این بخش از تعمیرات گوشی موبایل در صدد معرفی فایل دامپ Dump  به تعمیرکاران موبایل و علاقه مندان به یادگیری این مسائل هستیم .پس از آشنایی اولیه ای که در خصوص ترمیم بوت پیش از این صورت گرفت؛ شاید بتوان گفت هضم این مسئله راحت تر صورت می گیرد و الان بهتر می توان به درک بهتری نسبت به این مسئله دست یافت.

به واقع این فایل یکی دیگر از اصطلاحات تخصصی در زمینه آموزش پروگرام هارد موبایل می باشد که به نوعی بی ارتباط با ترمیم بوت هم نیست. بنابراین در این قسمت پیش از اینکه وارد بحث کاربرد این فایل در ترمیم بوت شویم؛ لازم می آید که پیش از هر چیز دیگری به ارائه تعریفی در خصوص این  فایل بپردازیم تا با شناختی که نسبت به این فایل صورت می گیرد، بتوان کاربرد آن را در ترمیم بوت درک نمود.

تعریف فایل دامپ Dump

برای اینکه بتوان تعریفی واضح از این فایل داشته باشیم؛ آشنایی با حافظه داخلی Emmc حرف اول را می زند. به واقع در مورد این حافظه داخلی پیش از این زیاد بحث شده است. در این قسمت با علم بر اینکه شما تعریف و تشخیص این نوع حافظه را می دانید، می توان گفت حافظه داخلی نامبرده یک ویژگی خاص دارد که مربوط به کنترل و اجازه بوت کردن گوشی و تبلت می باشد. در این بین فایل دامپ را می توان اینگونه تعریف نمود که به واقع این نوع فایل یک بک آپ کاملی ازتمامی اطلاعات موجود در داخل هارد یا همان Emmc می باشد.

 

برای آن که تعریف این فایل بهتر در اذهان جای گیرد؛ لازم به ذکر است که یادآوری شود که این نوع فایل نسخه پشتیبان از سیستم عامل گوشی شما می باشد که برای ریکاوری کردن رام از آن مورد کاربست واقع می گردد. بنابراین دامپ یا می تواند یک بک آپ از کل سیستم عامل گوشی شما باشد و یا اینکه از یک فایل خاصی تنها بک آپ بگیرد. آنچه در مورد این فایل مهم است همین بک آپ گرفتن از سیستم عامل گوشی است که مورد آموزش کارآموزان و علاقه مندان به حوزه تعمیرات موبایل قرار می گیرد.

دامپ و کاربرد آن
دامپ و کاربرد آن

قابلیت ها و کارایی های مورد کاربست دامپ

اگر بخواهیم در خصوص قابلیت های دامپ سخن به میان آوریم؛ لازم به توضیح است که اذعان داریم این نوع فایل دربردارنده برخی از قابلیت هایی و کارایی هایی است که در مورد آموزش قرار داده می شود. به واقع قابلیت این فایل زمانی خودنمایی می کند که بخواهید رام گوشی را ویرایش نمایید و یا اینکه در صدد پروگرام کردن هارد و یا آیسی گوشی باشید. در خصوص کارایی های این نوع فایل نیز باید گفت برای تعویض هارد اصولا تعمیرکاران موبایل پس از خارج ساختن هارد معیوب و پیش از نصب هارد جدید باید فایل اولیه مربوط به مدل گوشی را روی هارد پروگرام کرد. اصطلاحا به این فایل، دامپ اطلاق می گردد.

آموزش پروگرام هارد موبایل
آموزش پروگرام هارد موبایل

کاربرد دامپ در ترمیم بوت

اما یکی از اصلی ترین کاربردهای دامپ در خصوص ترمیم بوت خودنمایی می کند. پیش از این در خصوص ترمیم بوت سخن به میان آوردیم. اگر باز هم مطلبی برای شما مبهم می باشد، پیشنهاد می کنیم به مطالب گذشته در خصوص ترمیم بوت مراجعه نمایید تا فهم ادامه مطلب برای شما راحت تر گردد. در اینجا با فرض اینکه با بوت کردن و ترمیم بوت آشنایی کامل دارید، به کاربرد دامپ در ترمیم بوت اشاره می کنیم.

به واقع می توان اذعان داشت که این فایل برای ترمیم بوت و پروگرام هارد مورد کاربرد واقع می گردد. کاربرد این فایل در ترمیم بوت در راستای تهیه نسخه پشتیبان از سیستم فایل هاست که این فایل از فایل ها بک آپ می گیرد. به واقع دامپ از کل سیستم فایل، نسخه پشتیبان تهیه می کند تا در ترمیم بوت این نسخه به کار آید.

این نوع از بک آپ گرفتن نیز توسط برنامه ها و ابزارهای مخصوصی همچون ایزی جیتگ و… و در قالب فرمت های مختلفی همچون  img , bin و … صورت می گیرد. بنابراین این نوع فایل در ترمیم بوت بکار می آید. با حضور در دوره های مبنی بر  آموزش پروگرام هارد موبایل می توان تمامی این آموزش ها را آموخت و آن ها را در دفاتر تعمیرات موبایل خود بکار بست.

 

 

منبع : آشنایی با فایل دامپ Dump و کاربرد آن در ترمیم بوت

  • نیوشا فروغی
  • ۰
  • ۰

آشنایی با اصطلاح کانفیگ

کانفیگ کردن اصطلاحی است که در مودم و گوشی کاربرد و کارایی دارد. بنابراین برای اطلاع از کانفیگ می بایست پیش از هر چیز دیگری در ابتدای امر با معنای این اصطلاح در دوره آموزش پروگرام هارد موبایل آشنا شد و سپس بعد از آشنایی با این اصطلاح می توان کانفیگ کردن را در موارد دیگری غیر از گوشی نیز بکار بست. بنابراین با ما همراه باشید تا با این اصطلاح آشنا شویم چرا که فهم و درک این اصطلاح ما را در امور زیادی دیگری یاری می کند.

تعریف کانفیگ کردن

برای آنکه در آموزش تعمیرات پروگرام هارد موبایل با اصطلاح کانفیگ بیشتر آشنا گردید؛ می بایست پیش از هر چیزی به درک درستی از معنا و مفهوم این اصطلاح دست یابید تا شما را در موارد بسیار زیادی یاری کند. کانفیگ config که امروزه در آموزش پروگرام هارد موبایل مورد کاربست کارآموزان واقع می گردد؛ مخفف واژه Configuration می باشد که اگر به معنای این واژه رجوع گردد، بهترین معنایی که برای آن می توان در فرهنگ فارسی جستجو کرد، پیکربندی می باشد که این اصطلاح پیکربندی در مواردی از جمله: کانفیگ یا همان پیکربندی سیستم، کانفیگ سرور، سایت، مودم و کانفیگ گوشی مورد کارایی قرار می گیرد که برای کانفیگ هر یک از این موارد می بایست مراحل و مراتبی طی گردد تا بتوان آن وسیله را پیکربندی یا به اصطلاح معروف کانفیگ کرد. با توجه به گستردگی موضوع ما در اینجا با توجه به اینکه در دوره های آموزش پروگرام هارد موبایل هستیم، تنها توجه و عنایت خود را در خصوص کانفیگ کردن یا پیکربندی گوشی موبایل معطوف می داریم  و از ذکر سایر موارد در این مختصر صرف نظر می کنیم. بنابراین اگر در کلاس های آموزش پروگرام هارد موبایل می خواهید با آموزش کانفیگ کردن گوشی موبایل آشنا گردید.

کانفیگ کردن گوشی
کانفیگ کردن گوشی

 

 

منبع : چگونگی کانفیگ کردن گوشی در راستای ایمن سازی آن

  • نیوشا فروغی
  • ۰
  • ۰

 تنظیمات انکودر  یکی از مباحث مهم دوره  نصب اپراتور شیشه ای می باشد. دوره های آموزش نصب اپراتور شیشه ای در تهران بسیار تخصصی است که متشکل از اجزا و قطعات است. در این دوره ها آموزش و معرفی انواع اپراتور شیشه ای، سیم کشی اپراتور شیشه ای، نصب چشمی ها، تنظیمات انکودر، آموزش نصب و تنظیمات انکودر ، آموزش نصب برد و … به صورت کاملا تخصصی آموزش داده می شود.

آموزش نصب اپراتور شیشه ای در تهران جزء دوره های پردرآمد محسوب می شود. نصب اپراتور شیشه ای در مکان های پر تردد مانند هتل ها، سازمان های بزرگ، مراکز تجاری و … بسیار رایج است. استفاده و کاربرد از اپراتور شیشه ای هر روز بیشتر می شود و که دلیل آن کاربرد هوشمندانه این درب است. به علت استقبال زیاد از استفاده از این گونه درب های اتوماتیک نصب این گونه درب ها دارای بازار کاری و پر رونقی دارد. نصب این درب ها نیاز به نصاب و تکنسین کاملا حرفه ای نیاز دارد که با شرکت در دوره های آموزش نصب اپراتور شیشه ای در تهران میتوان تبدیل به نصاب حرفه ای و به راحتی وارد بازار کار شد و در کسری از زمان سود قابل توجهی از این فن به دست آورد. اما بهتر است قبل از ورود به بازار کار اصول زیر را رعایت کرد.

رعایت اصول قبل از شروع نصب اپراتور شیشه ای و تنظیمات انکودر

آموزش نصب اپراتور شیشه ای در تهران
آموزش نصب اپراتور شیشه ای در تهران
  • با فروشندگان تجهیزات و لوازم درب های اتوماتیک، کلید سازی، ایفون و .. تعامل و همکاری داشته باشید.
  • در سایت های اینترنتی و آنلاین برای نصب اپراتور های شیشه ای آگهی دهید.
  • با استادکار هایی که در زمینه نصب اپراتور شیشه ای فعالیت دارند از طریق اپلیکیشن ها و سایت ها ارتباط و همکاری داشته باشید.
  • برای جلب نظر متقاضیان میتوانید انواع تبلیغات اعم از تراکت، بنر و برچسب ها را در مکان های پر رفت و آمد مانند پاساژها، فروشگاه ها، راه آهن، کارخانه ها، شرکت ها و .. چاپ و نصب نمایید.
  • با انواع شغل هایی که در زمینه درب اتوماتیک مرتبط هستند مانند مهندسان، معماران، نصاب و سازنده اپراتور شیشه ای، نصاب ایفون و .. از طریق های مختلف مانند کارت ویزیت در ارتباط باشید.
  • و در صورت امکان از نظر مالی دفتر یا مغازه ای برای نصب درب اتوماتیک افتتاح کنید و یا در شرکت هایی که نیازمند به نصاب یا تعمیرکار اپراتور شیشه ای هستند مشغول به فعالیت شوید.

 در کارگاه های آموزش نصب اپراتور شیشه ای و تنظیمات انکودر یک سری درب اتوماتیک شیشه ای همراه با متعلقات آن موجود می باشد تا از طریق آن ها کارآموزان روش های نصب، تعمیر و راه اندازی که در این دوره ها آموزش دیده اند روی آنها پیاده نمایند. به دلیل همین کارهای عملی کارآموز تمام مراحل را یاد خواهد گرفت و معمولا تا چندین روز هم میتوان تمرین و تکرار کرد.

آموزش نصب اپراتور شیشه ای
آموزش نصب اپراتور شیشه ای

فهرست موضوعی آموزش نصب اپراتور شیشه ای در تهران و تنظیمات انکودر

در این دوره ها آشنایی، لمس قطعات و طریقه نصب محاسباتی اپراتور و درب شیشه ای و تنظیمات انکودر آموزش داده میشود که عبارتند از:

  • آشنایی با انواع اپراتور ها
  • آشنایی و لمس تمام متعلقات داخلی پکیج اپراتور شیشه ای
  • کار کردن و جایگاه استفاده از یراق آلات موجود در اپراتور
  • آشنا شدن با انواع ابزارآلات مورد نیاز برای نصب
  • آموزش شناسایی نحوه انتخاب اپراتور و شیشه و معرفی پر مصرف ترین آن ها در بازار
  • آموزش نصب و معرفی باطری بک آپ
  • آموزش نصب و معرفی هنگر های متحرک و حمال
  • آموزش نحوه نصب با استفاده  و بدون استفاده از پروفیل فابریک
  • معرفی و آموزش قواعد ایمنی برای جلوگیری حوادث موقع نصب
  • آشنایی و معرفی انواع قطعات و اجزای تشکیل دهنده اپراتور شیشه ای
  • آموزش نحوه اندازه گیری محل نصب
  • آموزش نحوه نصب ریل به همراه لاستیک و نحوه نصب استوپرها
  • آموزش نحوه نصب پروفیل بین دو لنگه
  • آموزش نحوه نصب و تنظیم لنگه متحرک به غلتک ها
  • آموزش نصب اجزای جانبی ماژول موتور
  • نحوه نصب لت های ثابت
  • آموزش نحوه نصب سنسور بین دو لنگه
  • آموزش نصب قفل الکترومکانیکی
  • آموزش تنظیمات انکودر
  • آموزش نحوه نصب کتیبه و پوشش داخلی درب
  • نحوه نصب چشمی بیرونی و درونی
  • و …

در بهترین آموزشگاه نصب اپراتور شیشه ای برای جلب رضایت کارآموزان شاغل کلاس هایی نیز در آخر هفته برگزار می شود. همچنین در صورت عدم یادگیری دوره های یادگیری تجدید و یا تضمین بازگشت وجه وجود دارد. این آموزشگاه های مدرک معتبر از سازمان فنی و حرفه ای را ارائه می دهد. همچنین برای رفاه حال کارآموزان دسترسی آسان به وسایل نقلیه عمومی فراهم شده است.

 نصب اپراتور شیشه ای
نصب اپراتور شیشه

 

منبع : نحوه تنظیمات انکودر هنگام نصب اپراتور شیشه ای

  • نیوشا فروغی
  • ۰
  • ۰

اپراتور درب شیشه ای دارای انواع متنوعی هستند که بر اساس نوع آن ها کارایی های متفاوتی دارند. آموزش نصب اپراتور شیشه ای از سری آموزش های درب های برقی آموزشگاه ها محسوب می شود. اپراتور های شیشه ای همان درب های اتوماتیک ریلی است که معمولا این گونه درب ها در مسیر های ورودی و خروجی ساختمان ها به کار برده و نصب می شوند. این آموزش ها هم به صورت تئوری و هم عملی در آموزشگاه ها انجام می گیرد و کارآموزان در دوره های آموزش نصب اپراتور شیشه ای درب های اتوماتیک را به صورت عملی باز و بسته می کنند. در این دوره ها معمولا از اساتید برجسته و مجرب که مشغول در بازار کار نیز می باشند بهره می گیرند همچنین کارآموزان تمام مراحل نصب چندین بار زیر نظر اساتید انجام می دهند تا پس از اتمام دوره ها بتوانند با اعتماد به نفس کامل و مسلط بر کار خود وارد بازار کار شده و تمام درب های اتوماتیک شیشه ای را بتوانند نصب کنند.

بازار کار مهم نصب اپراتور شیشه ای شامل بانک ها، بیمارستان ها، پاساژها، ادارات و … می باشد.  دوره های آموزشی برای افرادی که خدماتی مانند جک های هیدرولیکی، دوربین مدار بسته یا سانترال و از این قبیل خدمات را انجام می دهند، مکمل آموزشی محسوب می شود.

در این دوره ها مزایای کلاس های تئوری نیز مانند دیگر کلاس های آموزشگاه ها است. حتی برخی از آموزشگاه ها خود تولید کننده و وارد کننده قطعات اپراتور شیشه ای هستند و کاملا به اصول نصب و مونتاژ آن مسلط می باشند و مزیت شرکت در این آموزشگاه ها این است که کارآموزان پس از اتمام دوره و در صورت تمایل خود می توانند نماینده فروش برندهای اپراتور شیشه ای باشند.

 کارگاه های آموزش نصب در صنعت آموزش مجهز به جدیدترین ابزارآلات و وسایل نصب و اندازه گیری و … می باشند. در این دوره ها انواع برندهای پرکاربرد و معتبر صنعت اپراتور شیشه ای موجود است و تفاوت و شباهت نصب هر کدام از آن ها مورد بررسی قرار می گیرد.

آموزش نصب اپراتور شیشه ای
آموزش نصب اپراتور شیشه ای

از مزایای شرکت در دوره های آموزش نصب تخصصی اپراتور شیشه ای میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

داشتن خوابگاه برای اقامت کارآموزان شهرستانی، پشتیبانی نامحدود کارآموز پس از اتمام دوره، علاوه بر اخذ مدرک آموزشگاه به سازمان فنی و حرفه ای برای اخذ مدرک فنی و حرفه ای معرفی می شوند، برای رفاه حال شرکت کنندگان شاغل کلاس ها در نوبت های صبح و بعد از ظهر برگزار می شود.

برخی از سیلابس های آموزشی نصب اپراتور درب شیشه ای

برای درک بهتر برخی مطالب برق صنعتی که مربوط به اپراتور شیشه ای می باشد توضیح و آموزش داده می شود.

  • آشنایی با انواع برندهای مختلف و معتبر اپراتور شیشه ای
  • آشنایی با انواع درب های اتوماتیک که کارکرد هایی مشابه با اپراتور شیشه ای دارند
  • آموزش نحوه محاسبات و اندازه گیری ها که مورد نیاز برای طراحی است
  • آموزش نحوه نصب encoder در اپراتور شیشه ای
  • آموزش و نحوه مونتاژ انواع قطعات هرزگرد، لته ها و فک های متحرک اپراتور درب شیشه ای
  • آموزش طریقه اندازه گیری و ایجاد چارچوب براساس اندازه های به دست آمده و ساخت چارچوب اپراتور شیشه ای
  • تعمیر الکترو موتورها
  • آموزش صحیح و استاندارد کابل کشی
  • آموزش نصب و تعمیر انواع چشم التراسونیک
  • بررسی انواع نقشه های اپراتور شیشه ای با برندهای مختلف
  • آشنایی با قطعات مستعد خرابی
  • بررسی و محاسبات طول و جنس تسمه ها
  • آشنایی با تنظیمات آنالوگی و دیجیتالی اپراتور
  • بررسی انواع قطعات stoper های اضطراری
  • آموزش جاسازی hanger ها 
  • و آموزش دیگر موارد تکمیلی هنگام نصب اپراتور شیشه ای
نصب اپراتور شیشه ای
نصب اپراتور شیشه ای

متعلقات اپراتور درب شیشه ای

  • موتور درب شیشه ای اتوماتیک: در اکثر اپراتور درب شیشه ای محرک یا موتور تک فاز است و قابلیت چپ گرد و راست گرد شدن را دارند. گیربکس در موتورهای درب اتوماتیک شیشه ای نقش اساسی دارد زیرا موتور به تنهایی توانایی جابجاییی لنگه های درب را ندارد و گیربکس در این امر کمک شایانی به موتور می کند.
  • کلید پنج حالته: نحوه کار سیستم در درب های اتوماتیک شیشه ای توسط این قطعه مشخص می شود. وظیفه این قطعه در سیستم، تعیین حالت های دائم باز، نیمه باز، قفل، یکطرفه و اتوماتیک برای درب است.
  • ریل و کاور: ریل یک قطعه آلومینیومی است که تمام وسایل اپراتور شیشه ای درب اتوماتیک روی آن نصب می شود. کاور وظیفه پوشاندن ریل را دارد.
  • تسمه: از قطعات اصلی درب اتوماتیک محسوب می شود از جنس پی وی سی است و به صورت تسمه و یا زنجیر است و وظیفه آن ارتباط بین هنگر ها و فولی و موتور است.
  • ریموت و رسیور: از قطعات جانبی است و کارکرد آن مانند کلید پنج حالته است.
نصب اپراتور درب شیشه ای
نصب اپراتور درب شیشه ای

 

 

 

منبع : آشنایی با انواع اپراتور درب شیشه ای

  • نیوشا فروغی
  • ۰
  • ۰

تایمرهای برق یا رله های زمانی وظیفه دارند مدار را برای مدت زمانی خاص کنترل نمایند. یا به نوعی دیگر این تایمر ها به عنوان تنظیم کننده ی زمان، میان دو عملکرد متفاوت در مدار مورد استفاده قرار می گیرند. تایمر ها در صنعت بسیار کاربردی هستند.

معمولا این تایمرها در تابلو های اتوماسیون، زمان سنجی، فرمان، راه اندازی خودکار دستگاه،، راه اندازی موتور های سنگین سه فاز، عبور از حالت ستاره به مثلث و…. کاربرد دارند. 

بهترین آموزشگاه جهت آموزش طراحی تابلو برق، لازم است در مورد انواع تایمر ها برای کارآموزان خود توضیحاتی ارائه دهید. این که یک کارآموز پیش از ساخت تابلو برق در مورد تجهیزات آن اطلاعات داشته باشد، از اهمیت بالایی برخوردار است. 

دستگاه های تایمر وسیله ای هستند که با زمان دادن به آنها، سیگنال را پس از فرا رسیدن زمان به سمت خروجی راهنمایی می کنند. دستگاه های تایمر دارای انواع متعددی می باشند. ما در این مطلب شما را با برخی از انواع تایمرها آشنا خواهیم نمود. 

انواع تایمرهای برق در صنعت

تایمر های را می توانیم به دسته ها و انواع مختلفی تقسیم نماییم. معمولا تایمرها در دو گروه دسته بندی می شوند. تایمر های آنالوگ و تایمر های دیجیتال. این تایمر ها هر کدام مجددا به دو نوع تاخیر در وصل و تاخیر در قطع تقسیم بندی می شوند. 

اما ما قصد داریم در این مطلب برای شما انواع تایمر ها را بیان نماییم. تایمرهای پنوماتیکی یا بادی، تایمر های دیجیتالی، تایمرهای برند امرون، تایمر های برند برنا و… از این قبیل تایمر ها می باشند.

تایمرهای برق پنوماتیکی یا بادی:

این تایمر های بادی در اصل نوعی از تایمر های مکانیکی به شمار می روند و نیاز به برق ندارند. این تایمرها از یک کنتاکت بسته و یک کنتاکت باز تشکیل می شوند. عملکرد این تایمر های بادی به استفاده از کنتاکت بستگی دارد. 

می توانیم بگوییم تایمر های پنوماتیکی قبلا بیشتر مورد استفاده قرار می گرفتند. این تایمر ها توسط دو برند تله مکانیک و اشنایدر وارد بازار می شدند. اما امروزه استفاده از تایمر الکترونیکی، نسبت به تایمر های پنوماتیکی رونق بیشتری یافته است. 

انواع تایمر های برق
انواع تایمر های برق

تایمرهای برق دیجیتالی:

نوع دیگر از تایمر برق ها که مورد استفاده قرار می گیرند، تایمر های دیجیتالی هستند و این تایمر ها با استفاده از دو کلید up/down قابل تنظیم می باشند. می توانیم توسط تایمر های دیجیتالی به راحتی اقدام به زمان بندی نماییم.

در این تایمر ها رخ دادن خطا به شدت ضعیف است. یعنی ممکن نیست تایمر های دیجیتالی خطا کنند. از این رو می توانید برای تنظیم زمان بدون هیچ نگرانی از تایمر های دیجیتالی استفاده نمایید.

از طرفی دیگر این تایمر های دیجیتالی دارای صفحه های نمایشگر می باشند. از این رو می توانید همه چیز را به صورت واضح بر روی این نمایشگرها مشاهده نمایید.  مقدار زمانی که سپری شده است، زمان پیش فرض، تغییرات زمانی، همه و همه را می توانید بر روی صفحه های نمایشگر این تایمرهای برق دیدن نمایید.

تایمر برق های برند امرون:

شرکت امرون بیش از 75 سال است که در زمینه ی ساخت و تولید تایمر ها فعالیت می کند. در این شرکت می توانید با انواع تایمر های برقی دیجیتالی، آنالوگ، و… آشنا شوید. این تایمر ها قابلیت نصب بر روی تابلو ها و ریل ها را دارند.

تنوع این تایمر ها آنقدر زیاد است که می توانید از هر نوع که بخواهید برای استفاده در هر زمینه ای بهره مند شوید. هر یک از تایمر های امرون دارای ویژگی های مختلفی می باشند. از این رو در زمان خرید بهتر است اطلاعات کافی در مورد این تایمر ها داشته باشید.

این تایمر ها داری خروجی رله ای و ترانزیستوری هستند و قابلیت کار در محیط های نامناسب صنعتی را نیز دارند. علاوه بر آن به صورت مستقل خاموش و روشن نیز می شوند.

تایمر برق های برند برنا:

شرکت تولیدی تایمرهای برنا، از سال 1363 آغاز به فعالیت نمود. این شرکت در زمینه ی تولید تایمرهای برق پیشگام بوده است. علاوه بر آن برند برنا انواع رله های الکترونیکی، حفاظت های کتدیک، پایش خوردگی ها، انواع هیترهای صنعتی، مگا درایو ها، ترانسفورماتور ها و…. را تولید می نماید. 

تایمر های برند برنا نیز همچون تایمر های برند امرون دارای مزایا و کاربرد های متعددی می باشند. استفاده از این تایمر ها در تابلو های برق بسیار حائز اهمیت است. می توانید این تایمر ها را نصب نموده و مورد استفاده قرار دهید. 

 

منبع : آشنایی با انواع تایمرهای برق و کاربرد آنها

  • نیوشا فروغی